Říká se, že osmdesát procent veškerého úspěchu v soukromém sektoru, ať už je to podnikání ve firmě, jako živnostník nebo to platí také pro zaměstnance, je zapříčiněno dobrými vztahy s ostatními lidmi. Ať chcete, jak chcete, vždycky to sejde k tomu, že se zkrátka musíte umět prosadit.
muž, který prezentuje nápady svému kolegovi v místnosti
Podnikání bylo, je a bude vždycky jenom o tom, jaký dojem budíte v ostatních, jestli jste někdo, s kým se dá udělat dobrý obchod nebo jestli jste jen někdo, kdo za to nestojí. Zdali jste vhodný partner pro budování dlouhodobého obchodního vztahu nebo jestli jste jenom jednorázový spolupracovník. Všechno je to ovlivněno vaší osobou – pokud tedy chcete mít úspěšné podnikání, musíte na to jít především přes lidi.

A jak to vlastně zvládnout? Pokud nemáte vůbec žádné tušení o naprostých společenských základech, zkuste navštívit nějaký seminář, který vám pomůže rozšířit obzory. Pokud máte alespoň nějaké základy, tak se poté zkuste zamyslet, co od vás, jako od člověka či partnera, vlastně mají a měli by očekávat vaši zákazníci a klienti. Co jim vy můžete nabídnout na rozdíl od konkurence? Proč by si měli zvolit vás, když je tu deset dalších, kteří dokáží udělat dané služby či prodat ten samý produkt? A přesně v tenhle moment je důležitá samotná persona prodejce – někdo, kdo se straní lidskému kontaktu a nejraději by seděl u počítače, nebude vhodný kandidát do pozice, kde se bude stýkat s cizími lidmi a uzavírat obchody.
kreslený muž – obchodník opírající se o stůl s počítačem
Zkuste se alespoň přetvařovat, minimálně to je nutné, abyste uspěli. Pokud zvládnete alespoň tuhle složku vašeho podnikání, tak ten zbytek můžete bezpečně svěřit ostatním. Například pro účely seo je nejlepší, pokud si najmete někoho, kdo ví, co dělá a má za sebou výsledky – budete tak tvořit skvělý tandem, kdy vy budete tváří vaší firmy a webové stránky, e-shop či blog, který vedete, bude přitahovat tolik kýženou pozornost. No a pak už je úspěch jen otázkou času.